Tesnoba

TESNOBAObčutki tesnobe se pojavljajo v situacijah, ki jih doživljamo kot nam stresne ali nevarne. Zmerna tesnobnost je lahko koristna, saj lahko izboljša našo zmožnost delovanja v kritičnih trenutkih. Občutki tesnobe pa postanejo moteči, ko se pojavljajo v situacijah, ki niso nevarne ali ko trajajo še dolgo po stresnem dogodku in začnejo vplivati na naše vsakodnevno življenje.

Tesnoba vpliva na naše misli, čustva, vedenje in telo. V trenutkih tesnobe doživljamo strah, zaskrbljenost, paniko, žalost, napetost, potenje, hitro dihanje, tresavico, slabost, drisko, glavobol, spremembo srčnega ritma, itd. Tesnoba lahko postane neke vrste začaran krog, ki se krepi z izogibanjem stresnim situacijam, z mislimi o tesnobi in z izgubo samozavesti.

Pomembno je, da vemo, da tesnoba ne ogroža našega telesnega zdravja, da zaradi napada tesnobe nismo v življenjski nevarnosti in da ne pomeni, da imamo resne duševne motnje. Res pa je, da ti občutki posameznika izčrpavajo in jemljejo energijo za vsakodnevne aktivnosti. Tesnoba je normalna reakcija, ki je iz našega življenja ne moremo izločiti, lahko pa se naučimo z njo živeti oziroma si poiščemo pomoč, ko le-ta začne posegati v naš vsakdan.

K učenju ravnanja s tesnobo lahko pristopimo na različne načine in sicer z uporabo različnih tehnik sproščanja, dihanja, čuječnostjo, z vam prijetnimi telesnimi aktivnostmi… V kolikor se občutki stopnjujejo, je pomembno, da poiščemo strokovno pomoč. Psihoterapija pomaga pri razumevanju težav, izzvenevanju simptomov in pri raziskovanju globljih vzrokov, ki so pripomogli k nastalim težavam.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja